Thursday 25 June 2015

Kawan Lelaki

Assalamualaikum hai.

I am open but I am not supporting Kapel kapal kepal ni. Susah nak cakap zaman sekarang. Yang hafiz juga bercinta. Yang berada di pondok juga bercinta. Aku tak maksudkan nak cakap orang beragama / alim pun bercinta jom ah bercinta jugak! No. Bercinta/tak pilihan masing-masing. Bercinta dan bercouple juga define dia berbeza. Tak salah jika kita ikut skema Allah dan Rasul.
Jaga hati.
Kalau banyak jalan buruk yang kau pilih.Tinggalkan
Kalau benar mampu menjaga batas dan syariat. Teruskan.
Tapi aku tak memilih mana-mana. Hati manusia ini berbolak balik. Kalau hari ni aku cakap kat sini macam ni, masa depan boleh merubah. Ikut fatwa dan takwa hati. Aku sarankan list kan jika bercinta, apa yang kau buat. Listkan mana yang terbaik.
--Kalau call setiap malam tu adalah priority sampai mengganggu gerak kerja, adakah boleh manage kerja itu sampai ke penghujungnya?

--Kalau lambat balas mesej itu satu isu yang perlu diperbesar-besarkan.
apa mampu nak hadapi masalah lagi besar dari itu?
--Kalau  ..
Anda ,saya perlu berfikir.Sebab tu saya kata, list bad and good dia. Saya, mambawa diri sendiri susah , rasa sesak, nak bercinta satu tanggungjawab besar.
Bila saya bersedia. Saya juga akan bercinta. Bagaimana dan apa situasi untuk bercinta? Saya tak mahu berpanjangan angan-angan. Allah tahu. Saya mahu kesederhanaan.
Ramadhan Love,
Jie