Sunday 5 May 2013

Husnul Khatimah

Assalamualaikum


Telefon aku berbunyi, menandakan mesej masuk. Nak tahu dokk, ringtone mesej aku sama dengan ringtone ipong Ain Hawani (Adam dan Hawa). Masa aku tengok citer tu, aku berkenan sangat dengan ringtone tu, pastu aku terus search kat tenet. Download dan masukkan dalam telepon Asha 202 aku. 

Sad story.

Mampu beli Asha <RM300. Takpelah,asal dapat contact orang dan mesej (pujuk hati) 


Dan (ingatlah) tatkala Tuhan kamu memberitahu: "Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras".
Surah Ibrahim ayat 7

Buka mesej 

Durriyah (bukan nama sebenar puunn.) : Awak, saya teringat pasal mati!
Aku : *glluupppp* *fikir ayat* *typing*
           Baguslah. Kan sunat mengingati mati. 

Tiada menda yang mampu aku royak(kata) ketika itu. Tu je lah yang mampu aku katakan pada seorang sahabat.Dan aku ada snip ayat ni dari petikan novel Hlovate.Aku suka sangat ayat-ayat dia. Sampai aku search pasal Hlovate ni.Tetiba minat dia dan nak sangat baca novel Rooftop Rant. Ada orang cakap Hlovate seorang penulis yang penuh misteri dan penulisan dia sangat sempoi,mudah dan seimbang dari segi duniawi dan ukhrawi. Seriously, aku nak baca novel dia! (kalau boleh semua!)



"Mujur Allah tak cabut nyawa 
sebelum betul-betul kenal Dia siapa.
Mujur ALLAH belum takdirkan ajal
 dalam keadaan tak sedar hidup 
di dunia tu untuk apa. 
Tapi bukan semua orang sedar hal itu"
Contengan Jalanan-Hlovate.

Adakah kita tergolong dalam BUKAN SEMUA ORANG itu? Nauzubillah. 

Pape pun , semoga kita mendapat pengakhiran yang baik(Husnul Khatimah).Amiin.