Thursday 24 January 2013

GRO

Assalamualaikum

Last a few days, our English teacher asked us to do homework which is, me and my classmates must find a job in the newspapers and we need to write a letter to apply that job and also write a Curriculum Vitae(CV). So, once my friend brought the newspapers to the class room( which were taken from the library) everybody started to find the job.

Mula-mula nak cari tu memang susah.Masa tu lah rasa, susahnya nak cari kerja ni.Dah jumpa kerja sebagai operator kilang.Tapi still tak puas hati. And cari lagi dan lagi. Tengah-tengah cari tu, ternampak satu kerja kosong dekat Pusat Hiburan

Aku: Teacher, ada kerja kosong kat Pusat Hiburan.
Teacher: Kerja macam tu tak perlu apply! Masuk je terus. (tak ingat ayat dia. lebih kurang macam ni lah)
Syafiqah : GRO !!! KAHKAHKAHKAHKAHKAH 


Nauzubillahiminzalik

****
Syafiqah : Jie, awak sesuai jadi kerja ni. 
Aku : *tengok surat khabar-terpampang SPA TERAPI *
Syafiqah : Awak kan nak jadi tukang terapi. Boleh lah kerja cam ni.
Aku : Bukan nak jadi cam ni. Nak jadi PHYSIOTHERAPIST  la
Syafiqah : Sama je. Urut-urut orang blablablabla (tak ingat)
Aku : *jeling* ---(tipu je :p)


***

Alini : nak tulis nama tempat mana ye lau belajar oversea ? ( since dalam CV tu nak nama university etc)
Aku : Indonesia ah.Oversea gak
Asmat : Mung nok apply kerja menda ni lini?
Alini : Driver

Aku and Asmat : *tergelak nak terkencing*

Finally aku ambik kerja sebagai Kerani Am.Actually,sampai sekarang aku tak pasti lagi nak kerja hape bila besar nanti ? Yang ada dalam kepala aku sekarang ni
- Doktor
- Engineer
- Guru Tadika
- Fisioterapi
- Pilot

Aku pun masih keliru yang mana aku nak pilih. I have no good in Additional Mathematics. Nak jadi Engineer cam ne. Nak jadi pilot macam mana. Biologi ok la cikit dari Addmath. Tapi tak minat la pulok nak hafal segala bagai. Ya ALLAH please guide me and my friends too!