Tuesday 27 January 2015

Tumblr friends

Assalamualaikum

Aku pernah rasa nak deactivate jugak acc Tumblr for 2015. Tapi tak boleh ..totally addicted lewwwllzzz. Konon cakap nak gantung Tumblr for twothousandandfifteen. Koh koh koh. No. Tak boleh . Hikmahnya, aku dapat first friend dekat tumblr. Sapa-sapa yang pernah atau sedang ada Tumblr, dia akan paham la keadaan tumblr macam mana. Sunyi. No chat. Dorang banyak post gambor dengan kata-kata. Suka, reblog, tak suka jangan "love" .That's it. Tak de la aku jumpa budak budak Tumblr kena kecam teruk-teruk. Sebab Tumblr ni konsep dia macam tu lah. 

So, dapat kawan dari Tumblr tu kira nikmat ukhwah. Kenapa aku suka buat ukhwah ? Sebab ukhwah ni boleh murahkan rezeki. Boleh tanyakan kita bila dia tak jumpa lagi kita kat Syurga. Okay. Part ni sedih la. Aku tak tau sapa makhluk yang akan tanyakan aku bila aku takda kat Syurga.Weiii. tarik aku masuk Syurga.Jangan masuk sorang-sorang T_T. 

This akak ( aku rasa dia tua dari aku kot.Sebab dia dah tunang. Dah ko hengat budak 14 tahun tak boleh tunang ke Jihah?hahaha.Aku rasa la dia tua.Aku rasa.) pm me kat Tumblr and ask me to contact her via her emel sebab dia ada story nak share.. Perghh. Kantoi emel aku letak nama sebenar. So, dia tau lah nama sebenar aku apa sebab dekat Tumblr aku jadi cik anon. So berbalas-balas la cerita kat gmail. I tot nak bukak YM. Sebab dulu-dulu form 1 selalu masuk chat room and chat ngn mat saleh la, jepun, indonesia la. Tapi bila nak active balik YM. App chat room dah tak da. Sad story. 

So,this akak is from singapore. Yang boleh menyebabkan aku boleh contact dia sebab aku ada tanya satu soalan dekat Tumblr. Terus dia pm suruh contact dia dengan emel. Waaaa. syok jugak . Akak ni fasih English. Tapi dia balas emel aku kut BM. Campur-campur bahasa Malaysia dengan Indon. Alololo. Cute la awak ni akak. Regarding my question dekat Tumblr, ada sorang budak Bangi mintak nombor telefon nak wassup. So, duk borak sampai pagi buta.. Sampai pukul dua pagi. Aku dah tak larat sampai off wifi n ZZZzzzz. Hari ni baru balas dia punya chat.

Okay. tak tahu nama dia sapa. Dia pun tak tahu nama panjang aku sapa. I just tell her to call me Nur. Tak ambik pusing sangat background dia .Cuma aku tau dia tengah study dekat KL. Panjang gler dia story kat aku. Okay. dua-dua akak ni ada bagi pesan satu je kat aku. Sama lak tu.


"Awak kena bangun malam. Solat malam."

Thats it. Bye