Sunday 23 December 2012

Bila la nak pandai masak ni ?

Assalamualaikum


Suatu hari

Ma : Adik, adik da nak masuk 17 tahun dah. Dah besar dah. Kenalah pandai masak. Anak kawan ma, da pandai masak dah, pandai masak gulai doh.

Aku : *diam seribu bahasa*


Ma telefon kelmarin


Ma : Adik, tolong tanak nasi ,adik reti dok ?

Aku : boleh la *soalan apakah itu mama! *

Kadang-kadang rasa sedih pun ada sebab aku ni tak reti masak tapi lebih specific aku ni mungkin pemalas. Bukan mungkin, memang pemalas kot. Eh , buang kot kat belakang. Entah, kadang-kadang aku rasa malas la nak masak, sebab malu, takot tak sedap ke apa. Bila tengok Kak Dila pandai masak, aku pun nak juga jadi macam tu.Hihi. 

Nak masak maggi pun suruh angah tolong ajar. Muka memang tak tahu malu. Pernah la jugak , buat nasi gorang, mama guide aku. Kadang-kadang nak tergelak kat diri sendiri sebab tak reti masak ! Dulu, masa duk umah cik Sue, cik Sue pergi keje, dia tak masak dan suruh beli makanan. Tapi nasib angah ada, angah aku yang masak. Aku tolong-tolong je, Weh malu, angah aku lelaki, aku perempuan yang tiada apa. Sobbs Sobbss..

Nak juga masak, tapi kalo aku masak, sapa nak makan, aku duduk sorang-sorang kat rumah ni.Pahtu masak, makan sorang-sorang.weh . sedih giler. Hahahaha..